Programujemy





„Zaprogramuj przyszłość”

Nasza szkoła bierze udział w projekcie pt: „Zaprogramuj przyszłość”

O co chodzi?

Fundacja Orange i Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania nauczą podstaw programowania dwadzieścia tysięcy uczniów z klas 1-3 szkół podstawowych z niewielkich miejscowości i wsi. Zajęcia odbędą się w ramach 9 projektów „Zaprogramuj Przyszłość”, które uzyskały dofinansowanie z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. W pierwszym etapie trenerzy przygotują ponad 1200 nauczycieli z blisko 230 szkół do prowadzenia lekcji z programowania i wykorzystania umiejętności cyfrowych w praktyce. Szkolenia będą realizowane w szkołach publicznych w gminach wiejskich i wiejsko–miejskich, w województwach dolnośląskim, kujawsko–pomorskim, łódzkim, pomorskim, śląskim, warmińsko–mazurskim i zachodniopomorskim.

Jak to wygląda w praktyce?

Szkoły otrzymają zestawy do prowadzenia atrakcyjnych zajęć z nowych technologii, m.in. roboty, maty edukacyjne oraz tablety. Powstaną też mobilne pracownie cyfrowe, dzięki którym w projektach będą mogły uczestniczyć placówki, które nie dysponują nowoczesnymi salami komputerowymi. Następnie nauczyciele będą prowadzili zajęcia z zakresu programowania w klasach 1-3. Projekty są wspólnym przedsięwzięciem Fundacji Orange oraz Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania. Zostaną one zrealizowane ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa w ramach działania 3.2 „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej”.

https://fundacja.orange.pl/nasze-programy/zaprogramuj-przyszlosc/

Projektem objęci są uczniowie klas I – III.


 __________________________________________________________

 Styczeń 2019

Nasze koleżanki Kamila i Wiktoria przeprowadziły krótkie szkolenie posługiwania się
robotem MIND .
Robot ten rysuje wybrane figury oraz ma możliwość programowania  według jego poleceń.
Świetnie się bawiliśmy i przy okazji uczyliśmy.
Dziękujemy












_____________________________


Kwiecień 

Piksele-kolorowanie według podanego kodu. 












Marzec 2018 

Bee-Bot pszczółka znowu u nas. 
Kochana pszczółka dodawała i odejmowała wraz z nami.
 Rzucaliśmy dwoma kostkami, dodawaliśmy i odejmowaliśmy oczka, a zadaniem pszczółki było dotarcie do prawidłowego wyniku. 



Luty 2018

" Tajemniczy obraz"-  każdy z nas dla wybranego kolegi i koleżanki wybierał na planszy pole, na którym było trzeba ustawić kolorowy kartonik i na nim stanąć. Na samym końcu z kartoników poszukiwaliśmy ukrytego obrazka- był miecz, pistolet, motyl, czołg. 

 

 

 

 

Wspaniała gra Kodable jest bezpłatną grą edukacyjną na urządzenia iPad uczącą zasad programowania i rozwiązywania problemów. Przeznaczona jest dla dzieci od 5-tego roku życia. Z łatwością zdobywaliśmy kolejne levele. 

 

 

 

Sudoku to
gra logiczna kształtująca i usprawniająca logiczne myślenie, kojarzenie oraz postrzeganie.

 

 

 

 


Luty 2018

Zmagaliśmy się z zakodowanym zimowym obrazkiem- oj nasza ciekawość była ogromna.
Trochę rozrywki z naszym kolega Dash`em- to prowadzenie go po wyznaczonej trasie do celu-
łatwo nie było, ale daliśmy radę.


 

 

 

Styczeń 2018

Jak nauczyć dzieci programowania, czyli robot Dash  akcji.

 Dash to robot, który uczy dzieci programowania. Jest to świetna zabawka edukacyjna, która pozwoli  zrozumieć na czym polega programowanie i uczy  poprzez zabawę.

W styczniowym spotkaniu skupiliśmy się  na zapoznaniu z robotem i jego niektórymi możliwościami. Inne następnym razem. 

Dash zrobił ogromne wrażenie na dzieciach. Wygląda pięknie, mówi po angielsku, wydaje dźwięki, tańczy, zmienia kolory itp. 

Dla naszego nowego przyjaciela wybudowaliśmy tor przeszkód, który nie łatwo było pokonać. 

 

 









 

Po przerwie programowaliśmy na tabletach gąsienice aplikacją code a pillar.

 


 

Miły akcent wspaniałych zajęć to pizza!!! Bardzo oczekiwana przez głodomorów :)

 






 


Grudzień 2017
Programowanie stajenki. 
Musieliśmy strzałkami ułożyć drogę aby dotrzeć do postaci, która pasuje do stajenki .






Pszczółka

Gdzie ma dojść pszczółka? Wystarczyło kliknąć odpowiedni klawisz z odpowiednią strzałką i nasza pszczółka z łatwością dotarła na wyznaczone miejsce.







Zakodowany bałwan

A2 niebieski, 6H czerwony ..... na początku niepozorne kwadraty na planszy. Co z tego wyjdzie? Tym razem zakodowanym obrazem okazał się bałwan.
Emocje wielkie i świetna zabawa,
a efekt taki:






_______________________________________________________

 

Listopad 2017

Andrzejkowe programowanie

Podczas Andrzejek na uczniów czekały ciekawe zadania do zrealizowania. Każda klasa miała do pokonania 5 sal, w których czekały  rożne aktywności. Uczniowie uczyli się m.in.kodować na macie, programowali robota, kodowali na dywanie, grali w Cody Roby..












___________________________________________________________














1 komentarz: