(...) Za twórcze myślenie odpowiada kilka mechanizmów, m.in. umiejętność
posługiwania się metaforami, abstrahowanie, dedukowanie, kojarzenie oraz
przetwarzanie zdobytej wiedzy.
Przede wszystkim
powinniśmy zapewnić maluchowi możliwość działania, rozwiązywania
problemów czy pokazywania i poznawania nowych rzeczy.
Powinniśmy pozwalać na dokonywanie wyborów, decydowanie nawet o
najprostszych rzeczach, np. co chce robić na spacerze. W ten sposób
zachęca się dziecko do myślenia, do formułowania odpowiedzi innych niż
„tak” lub „nie.
Zachęcajmy do zabawy, kredkami i klockami. Lepiej
unikać telewizji oraz gier komputerowych – są one osadzone w pewnych
schematach i odpowiadają raczej za procesy odtwórcze niż twórcze.
Nauka kreatywności
Nauka
kreatywności nie kończy się tylko na tym, dzięki niej dziecko również
uczy się otwartości, tolerancji oraz wychodzenia poza schematy myślowe –
dajemy mu możliwość kwestionowania tego, co już poznane, i odkrywanie
tego na nowo.
W badaniach zaobserwowano, że dzieci
poznające świat w sposób kreatywny cechują się większą pewnością siebie,
otwartością na świat oraz łatwiejszą i lepszą komunikacją z innymi niż
dzieci edukowane w sposób tradycyjny. Dzieci te również mniej
chorują, ponieważ myślą pozytywnie, co wpływa na ich lepsze
samopoczucie. Nie boją się wyzwań i wierzą we własne siły i działanie,
dzięki czemu nie kumulują skutków stresu i zdecydowanie mniej go
odczuwają.
Dlatego tak ważne jest kreatywne spędzanie czasu z
dzieckiem oraz stymulowanie i gimnastyka mózgu już od najmłodszych lat.
Ważne jest też, aby twórczość, zwłaszcza spontaniczną, nagradzać i
zachęcać do dalszej zabawy.
źródło: https://dziecisawazne.pl/kreatywne-dziecko-pewnie/
Przy muzyce Mozarta otrzymaliśmy dzisiaj polecenie:
wykonajcie DOWOLNĄ pracę od A do Z wymyślaną przez was.
Na DOWOLNY temat.
Do dyspozycji macie materiały swoje oraz od nauczyciela.
Można było pracować w zespołach lub indywidualnie- DO WYBORU.
Pomysłów mieliśmy mnóstwo.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz