piątek, 28 lutego 2020

Robimy co chcemy....czyli kreatywnie

(...) Za twórcze myślenie odpowiada kilka mechanizmów, m.in. umiejętność posługiwania się metaforami, abstrahowanie, dedukowanie, kojarzenie oraz przetwarzanie zdobytej wiedzy.
Przede wszystkim powinniśmy zapewnić maluchowi możliwość działania, rozwiązywania problemów czy pokazywania i poznawania nowych rzeczy. Powinniśmy pozwalać na dokonywanie wyborów, decydowanie nawet o najprostszych rzeczach, np. co chce robić na spacerze. W ten sposób zachęca się dziecko do myślenia, do formułowania odpowiedzi innych niż „tak” lub „nie.
Zachęcajmy do zabawy, kredkami i klockami. Lepiej unikać telewizji oraz gier komputerowych – są one osadzone w pewnych schematach i odpowiadają raczej za procesy odtwórcze niż twórcze.

Nauka kreatywności

Nauka kreatywności nie kończy się tylko na tym, dzięki niej dziecko również uczy się otwartości, tolerancji oraz wychodzenia poza schematy myślowe – dajemy mu możliwość kwestionowania tego, co już poznane, i odkrywanie tego na nowo.
W badaniach zaobserwowano, że dzieci poznające świat w sposób kreatywny cechują się większą pewnością siebie, otwartością na świat oraz łatwiejszą i lepszą komunikacją z innymi niż dzieci edukowane w sposób tradycyjny. Dzieci te również mniej chorują, ponieważ myślą pozytywnie, co wpływa na ich lepsze samopoczucie. Nie boją się wyzwań i wierzą we własne siły i działanie, dzięki czemu nie kumulują skutków stresu i zdecydowanie mniej go odczuwają.
Dlatego tak ważne jest kreatywne spędzanie czasu z dzieckiem oraz stymulowanie i gimnastyka mózgu już od najmłodszych lat. Ważne jest też, aby twórczość, zwłaszcza spontaniczną, nagradzać i zachęcać do dalszej zabawy.
źródło:  https://dziecisawazne.pl/kreatywne-dziecko-pewnie/



Przy muzyce Mozarta otrzymaliśmy dzisiaj polecenie: 
wykonajcie DOWOLNĄ pracę od A do Z wymyślaną przez was. 
Na DOWOLNY temat. 
Do dyspozycji macie materiały swoje oraz od nauczyciela. 
Można było pracować w zespołach lub indywidualnie- DO WYBORU.
 Pomysłów mieliśmy mnóstwo. 
Oto efekty dzisiejszej pracy:



















 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz